Hoe komt u aan personeel?

Employer Branding

 

HOE KOM IK AAN PERSONEEL?

Volop werk, nieuwe aanvragen en aantrekkelijke projecten!
Goed nieuws voor u als organisatie. Maar hoe komt u aan voldoende personeel om al die mooie opdrachten uit te voeren?
Een uitdaging, waar veel bedrijven voor staan, zo ervaren we bij
Text & Event. Het aantal te schrijven vacatureteksten en functieprofielen stijgt, 

 

MEER DAN EEN GOEDE VACATURETEKST

Echter, zo’n ‘personeelsadvertentie’ is niet genoeg. Potentiële medewerkers kijken verder. Wist u dat 75% van de werkzoekenden onderzoek doet naar een baan voordat ze solliciteren?
Ze bezoeken uw website en volgen uw uitingen op social media en in de pers. Komt daaruit goed naar voren wat uw bedrijfscultuur is? Spreekt de sfeer en de interactie met medewerkers aan?
Geeft de website daadwerkelijk een inkijkje in de organisatie? Of is deze uitsluitend gericht op (mogelijke) klanten en geschreven vanuit het perspectief van de directie? Nietszeggend voor een potentiële medewerker dus?
  

DE BESTE KANDIDATEN ZIJN ALTIJD SCHAARS

Employer branding (het positief beïnvloeden van het werkgeversmerk) is dus steeds belangrijker. Niet alleen in tijden van krapte op de arbeidsmarkt.
Het is immers altijd belangrijk de beste kandidaten te werven, die zijn per definitie schaars. 
 

BINDING

Het begint intern. Wat vinden uw mensen belangrijk? Zij vormen de identiteit van uw organisatie. Talent houden is immers net zo belangrijk als talent binnenhalen. Een positief bijeffect van employer branding is dat uw eigen medewerkers (nog) trotser zijn op hun bedrijf en (nog) gemotiveerder werken.
Kortom, een vacaturetekst is slechts een tool om mensen te werven. Uw totale presentatie is minstens zo belangrijk, zeker nu er volop vacatures zijn.
Zorg dus dat u opvalt! Dat kan voor elk bedrijf, passend bij elk budget



EMPLOYER BRANDING

“Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel: het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.” 
Bron: Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand - Geert-Jan Waasdorp, Martijn Hemminga, Sarah Roest
 

GRATIS QUICKSCAN
Meer weten over hoe u uw organisatie (nog) beter kunt presenteren als een aantrekkelijke werkgever?